صوت سنج

تماس با کارشناسان بخش فروش: 09106166803

صوت سنج

صوت سنج وسیله ای آزمایشگاهی است که برای اندازه گیری سطوح صدا یا سروصدا با استفاده از سنجش فشار صدا به کار می رود.صوت سنج نام دیگر برای اندازه گیر سطح صدا می باشد که در واقع اصوات را اندازه می گیرد و برای اندازه گیری های آکوستیک یا صوت شناسی یا سنجش سپر صدا از خلال هوا به ضورت امواج به کار می رود.

این دستگاه را اغلب به عنوان اندازه گیر سطح فشار صدا می شناسند و کاربران مختلف آن را دسی بل سنج، نویزسنج یا اندازه گیر تشعشع نویز هم می نامند.دستگاه از یک میکروفن برای ضبط و دریافت صدا استفاده می کند.سپس صدا درون اندازه گیر سطح صدا ارزیابی می شود و مقادیر صوت شناسی اندازه گیری شده روی نمایشگر نشان داده می شوند. متدوال ترین واحد اندازه گیری و صوتی برای صدا دسی بل است .

با استفاده از مدل های دستی و قابل حمل ،کاربران آزمایشگاهی مختلف خصوصا در محیط های بهداشتی و ایمن می توانند سطوح صدا در محل های مختلف را اندازه بگیرند تا شرایط محیطی استاندارد را براساس حدود تشعشع صوتی مجاز تضمین کنند.برخی از آنها را می توان برای نظارت پیوسته بر سطوح صدا در یک محیط کاری یا کارگاه به طور دائم در محیط نصب کرد.  مهمترین نکته در تهیه یک صوت سنج تیپ یا کلاس آن است. بر این اساس در دو دسته کلاس 1 و کلاس 2 طبقه بندی می شوند و برای اندازه گیری سروصداها در کاربردهای صنعتی ،تجاری،آموزشی و مسکونی می توان از کلاس 2 استفاده نمودو برای ارزیابی بسیار دقیق در ازمایشگاه ها از کلاس1 باید استفاده نمود.

ویژگی ها:

امروزه همه صوت سنج ها مجهز به نمایشگرهای مشخص برای ارائه اطلاعات هستند. این تجهیزات می توانند سنجش های زمان و فرکانس را براساس استانداردهای تعیین شده ارائه کنند.سیگنال را حتی می توان با استفاده از سوکت های بیرونی به ادوات دیگر همچون کامپیوترها یا پردازشگرهای حرفه ای دیگر متصل نمود.همه صوت سنج ها دارای مکانیسم ویژه خودشان هستند.صوت سنج ها مقاومت مناسبی نسبت به دما و رطوبت دارند اما با این حال از شرایط محیطی تاثیر می پذیرند و در نتیجه مستلزم کالیبراسیون می باشند.

یک خریدار خوب یک خریدار مطلع است.پس قبل از اینکه به نیازها و سرمایه هایتان فکر کنید با افرادی تماس بگیرید که اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهند.مشاوران مجرب ما در مجموعه استاندارد آزما با یک دهه فعالیت در زمینه واردات و فروش تجهیزات آزمایشگاهی قادر به ارائه اطلاعات لازم به شما عزیزان می باشند تا انتخاب نهایی شما تعادلی میان هزینه ها،نیازها و کاربردها باشد.

 

برای اطلاع از قیمت ها و برند های موجود با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل فرمایید.

فهرست