وزنه های کالیبراسیون

تماس با کارشناسان بخش فروش: 09106166803

وزنه های کالیبراسیون وسیله ای آزمایشگاهی است که استفاده از آنها در محیط هایی ضرورت دارد که دائما با ادوات اندازه گیری سروکار دارند. وزنه های کالیبراسیون تضمین میکنند که استانداردهای اندازه گیری برآورده شوند. این وزنه های کالیبراسیون می توانند ابزار آلات اندازه گیری را به طور موثر امتحان کنند و تضمین دهند که نتایج اندازه گیری دقیق باقی می مانند. جعبه ابزار وزنه های کالیبراسیون با وزنه ها و تولرانس های مختلف وجود دارد تا بتواند دقت و حساسیت هر ترازوی انالیتیک یا هر ترازوی آزمایشگاهی را حفظ کند.

وزنه های کالیبراسیون وقتی استفاده می شوند که هدف، کالیبراسیون ترازوهای اندازه گیری و سنجش وزن باشد تا بتوان عملکرد و دقت اندازه گیری مناسب وزن را تضمین کرد. وزنه های کالیبراسیون را می توان برای وارسی ابزار آلات اندازه گیری و کالیبراسیون آنها استفاده کرد. زمانی که میزان جرم باید شناخته شود وزنه های آزمایش را می توان برای سنجش ادوات یا تست کیفیت مورد استفاده قرار داد.به همین دلیل انواع مختلف وزنه ها وجود دارد که به کلاس ها یا دسته های مختلف تقسیم می شوند که هر کدام بسته به مقاصد و کاربردهای آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند.

کالیبراسیون در هر صورت ضرورت دارد. کالیبراسیون مناسب قابلیت ردگیری نتایج، قابلیت اعتماد به نتایج و دقت آنها را افزایش می دهد. در نتیجه، وزنه های کالیبراسیون برای هر آزمایش دقیقی مفید هستند. اهمیت استفاده از این وزنه ها از این جهت قابل توجه می باشد که طی گذر زمان عملکرد ادوات اندازه گیری می تواند به خاطر تأثیرات محیطی، استهلاک و شکستگی، و دیگر لطمات تغییر کند.

انواع وزنه های کالیبراسیون 

امروزه وزنه‌ها در ابعاد و اشکال و به همین منوال در وزن‌های متفاوت برای مراتب و کیفیات متفاوت اندازه‌گیری طراحی میشوند و در نتیجه گستره‌ی متنوعی از وزنه‌های کالیبراسیون وجود دارد. بااین‌حال، یک دسته‌بندی استاندارد متعارف برای آنها وجود دارد که همه‌ی شرکت‌های تولیدی وزنه‌های کالیبراسیون، براساس وزن‌ها و تولرانس‌ها، مقید به رعایت آنها هستند. براساس استاندارد وزنه‌های کالیبراسیون میتوان دو دسته‌ی OIML (شامل E1، E2، F1، F2، M1) و ASTM (از 1 تا 4) را نام برد. OIML اختصاری برای «سازمان بین‌المللی توصیه‌نامه‌ی سنجه‌شناسی معتبر» و ASTM اختصاری برای «انجمن آزمایش و اندازه‌گیری آمریکا» است.

کاربرد وزنه های کالیبراسیون

وزنه‌های کالیبراسیون وقتی استفاده میشوند که هدف کالیبراسیون ترازوهای اندازه‌گیری و سنجش وزن باشد تا بتوان عملکرد و دقت اندازه‌گیری مناسب وزن را تضمین کرد. امروزه آزمایش و بررسی پیچیده‌ی روال‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی اهمیت فزاینده‌ای برای آزمایشگاه‌ها دارد تا بتوانند برنامه‌ی کالیبراسیون را برای ترازوهایشان تنظیم و حفظ کنند. وزنه‌های کالیبراسیون را میتوان برای وارسی ابزارآلات اندازه‌گیری و کالیبراسیون آنها استفاده کرد. وزنه‌های آزمایش را میتوان برای سنجش ادوات یا تست کیفیت مورد استفاده قرار داد آن‌هم وقتی که میزان جرم باید شناخته شود. به همین خاطر انواع مختلف وزنه‌ها وجود دارد که به کلاس‌ها یا دسته‌های مختلف تقسیم میشوند که هر کدام بسته به مقاصد و کاربردهای آزمایشگاهی مورد استفاده قرار میگیرند. کالیبراسیون در هر صورت ضرورت دارد، حال ابزار اندازه‌گیری یا کاربرد هر چه میخواهد باشد. کالیبراسیون مناسب قابلیت ردگیری نتایج، قابلیت اعتماد به نتایج، و دقت آنها را افزایش میدهد. در نتیجه، وزنه‌های کالیبراسیون برای هر آزمایش دقیقی مفید هستند. اهمیت استفاده از وزنه‌های کالیبراسیون این است که طی گذر زمان عملکرد ادوات اندازه‌گیری میتواند به خاطر تأثیرات محیطی، استهلاک و شکستگی، و دیگر لطمات تغییر کند. با تست روزانه‌ای که کاربران میتوانند انجام دهند، میتوان مشخص کرد که وضعیت کارایی ترازو چگونه است و تضمین کرد که نتایج حاصله دقیق باشند.

تأییدیه وزنه های کالیبراسیون

شرایط نگهداری وزنه های کالیبراسیون

به محض اینکه وزنه‌های کالیبراسیون خود را انتخاب کردید و آن را نصب کردید، دوست دارید برای سال‌ها از آن استفاده کنید. اهمیت زیادی دارد که از وزنه‌های کالیبراسیون خود خوب نگهداری کنید تا طی سال‌های آتی  مؤثر عمل کندمهم است که هوموژنایزر خود را از کجا و تحت چه شرایطی تهیه میکنید. پس در انتخاب خودتان باید دقت کنید.

شرکت استادارد آزما با کادری مجرب و با تجربه و با داشتن سابقه بیش از یک دهه در زمینه واردات و فروش تجهیزات آزمایشگاهی و اندازگیری راهنمایی مطمئن برای خرید حرفه ای شما خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت ها و برند های موجود با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل فرمایید.

از جمله کاربرد های وزنه کالیبراسیون در صنایع، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فهرست