اتوکلاو

تماس با کارشناسان بخش فروش: 09106166803

اتوکلاو

اتوکلاو از نظر فنی به این صورت تعریف میشود: «یک محفظه‌ی گرمایشی قوی که برای واکنش‌های شیمیایی و سایر فرایندهای لازم برای فشار و دمای بالا مورد استفاده قرار میگیرد. اغلب اتوکلاو به عنوان محفظه استریل بکار گرفته می شود.» بنا بر این تعریف، انواع متفاوتی از اتوکلاو وجود دارند که میتوانند برای مقاصد مختلف استفاده شوند. در صنعت شیمی، از اتوکلاوها میتوان برای اصلاح روکش‌ها و پوشش دهی، ولکانیزه‌کردن یا جوش‌دادن لاستیک، و سنتز گرمابی استفاده کرد، مثل بلورهای در حال رشد زیر فشار و دمای زیاد. در صنعت برق، از اتوکلاوها میتوان برای رشد بلورهای کوارتز سنتزی استفاده کرد. فشارها و دماهای بالا بخشی از عملیات اتوکلاوها هستند، اما وسایل متنوعی درون کانال‌های فشار اتوکلاو برای این فرایندها وجود دارند. در صنعت هوانوردی و ساخت ماشین‌های مسابقه از اتوکلاوها برای بهبود مواد و مصالح ترکیبی در یک اتمسفر نیتروژنی حرارتی استفاده میشود. در اینجا با توجه به صنعت آزمایشگاهی و تجهیزاتی بیشتر به اتوکلاوهایی پرداخته میشود که از اتمسفر بخار درون کانال یا مجرای فشار استفاده میکنند و اغلب به منظور استریل‌کردن طراحی میشوند. در بالا ساده‌ترین طراحی از مکانیسم هر اتوکلاو و در پایین مجموعه‌ای از  اتوکلاوها در مقیاس بسیار بزرگ صنعتی را میبینیم.

برای اطلاع از قیمت ها و برند های موجود با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل فرمایید.

اساس کار اتوکلاو

کار استریلیزرها این است که مواد را استریل یا ضدعفونی کنند. اما همه‌ی استریلیزرهایی که با بخار عمل میکنند یک نوع نیستند. مسئله این است که در صنایع مختلف به چه منظوری میخواهیم از یک استریلیزر استفاده کنیم و به همین دلیل باید به کاربردها، کارایی‌ها، و عملیات مورد نظر توجه به خرج دهیم. اصولاً در همه‌ی صنایع سه نوع استریل‌کردن با بخار وجود دارد. دسته‌ی اول استریلیزرهای رومیزی کوچک‌اند که معمولاً در اتاق‌های جراحی دندانپزشک‌ها و پزشک‌ها دیده میشود. هدف از طراحی این دستگاه‌ها این است که مجموعه‌ی کوچکی از ابزارآلات جراحی را بتوان سریع و مطمئن استریل کرد. این وسایل اغلب یک یا دو سیکل ثابت دارند. دسته‌ی دوم استریلیزرهای بزرگ مورد استفاده در بیمارستان‌ها و صنایع دارویی است. هدف از طراحی آنها استفاده در فرایندهایی است که مواد بسیار زیادی را در مقیاسی صنعتی استریل کنند. نکته‌ی مهم این است که خروجی این استریلیزرها نهایتاً با بیماران در تماس قرار خواهد گرفت. در نتیجه، آنها باید به نحوی طراحی شوند که بتوان نظارت و کنترل بالایی را بر فرایندهایشان داشت. دسته‌ی سوم اتوکلاوهای آزمایشگاهی و پژوهشی هستند که برای انواع گوناگون فرایندهای استریل‌کردن مورد استفاده قرار میگیرند، و به همین دلیل باید بتوانند با دماهای بسیار متنوعی کار کنند که متناسب با مواد ورودی به آنها باشند.

خرید انواع اتو کلاو 

انواع محفظه اتوکلاو

اغلب محفظه‌های استریل‌کننده با استیل ضدزنگ یا با فولاد مقاوم در برابر خوردگی ساخته میشوند و به دو صورت وجود دارند: گرد یا مستطیل

شرایط نگهداری اتوکلاو

به محض اینکه دستگاه خود را انتخاب کردید و آن را نصب کردید، دوست دارید برای سال‌ها از آن استفاده کنید. اهمیت زیادی دارد که از تجهیزات خود خوب نگهداری کنید تا طی سال‌های آتی مؤثر عمل کند. مهم است که اتوکلاو خود را از کجا و تحت چه شرایطی تهیه میکنید. پس در انتخاب خودتان باید دقت کنید. در مورد خرید درست و مناسب ابتدا باید به نیازهای خودتان و همراه با آن به هزینه‌هایتان فکر کنید. اما برای این کار هم پیشاپیش نیاز دارید که دانش لازم را برای خرید داشته باشید. باید بدانید که اتوکلاو چه میکند، چطور عمل میکند، چه خصایصی دارد، چه نمونه‌هایی از این دستگاه‌ها وجود دارند.
شرکت استادارد آزما با کادری مجرب و با تجربه و با داشتن سابقه بیش از یک دهه در زمینه واردات و فروش تجهیزات آزمایشگاهی و اندازگیری راهنمایی مطمئن برای خرید حرفه ای شما خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت ها و برند های موجود با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل فرمایید.

از جمله کاربرد های اتوکلاو در صنایع، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

فهرست