جارتست

تماس با کارشناسان بخش فروش: 09106166803

جارتست

دستگاه جارتست یا flocculator یا منعقد کننده دستگاهی جهت شبیه سازکردن پروسه‌ی انعقاد در تصفیه آب و فاضلاب می باشد. برای ارزیابی انعقادسازی محلول هایی که غلظت مواد جامد معلق آنها کمتر از mg/lite5000 باشد از جارتست استفاده می‌شود . یک دستگاه جارتست شامل چندین همزن کاملاً یکسان است که با یک موتور می چرخند . هر همزن در داخل یکی از بشرهای دارای حجم های مساوی از نمونه آب مورد نظر قرار میگیرد . امکان تغییر سرعت همزن ها جهت دستیابی به شرایط بهینه وجود دارد ولی همه همزن ها در هر لحظه سرعت یکسانی دارند.

ساختار جار تست:

جار تست عموما به صورت چهار یا شش خانه ساخته می شود و در هر خانه یک پدل یا یک میله متصل به یک تیغه جهت همزدن تعبیه گردیده است که معمولا در سرعت های بین 10 تا 300 دور بر دقیقه تنظیم می‌گردند. میله یا پدل های جار تست به نحوی تعبیه می گردند که به سهولت جا به جا شده و درون ظروف یا بشرهای مخصوص قرار گیرند.
در جار تست ها معمولا از یک موتور دی سی یا ای سی استفاده می گردد و بوسیله تعدادی چرخ دنده و یا تسمه نیرو به پدل ها انتقال پیدا می نماید و در برخی از جار تست ها برای هر پدل یک موتور اختصاص داده شده است و سرعت به صورت جداگانه برای هر بشر قابل تنظیم خواهد بود. در بعضی از جارتست ها سرعت به صورت دستی یا منوال بوسیله دیمر کنترل می شود و در برخی دیگر کنترل دور و زمان به صورت دیجیتالی با برد و نمایشگر دیجیتال تنظیم می گردد.

از جمله کاربرد های جارتست در صنایع، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فهرست