ترازو آزمایشگاهی دوکفه ای

تماس با کارشناسان بخش فروش: 09106166803

ترازوی آزمایشگاهی دو کفه ای:

این ترازوها دارای دو کفه هستند که توسط بدنه‌ی دستگاه احاطه نمیشود یا به عبارت دیگر از طرفین آزاد است یا فضای آزاد دارد. ترازوهای کفه‌دار معمولاً دارای یک صفحه‌ی اندازه‌گیر در بالای ترازو هستند. حالت طراحی کفه در آنها به نحوی است که به یک حفاظ یا حایل جانبی برای محافظت از سطح اندازه‌گیری نیاز ندارد. این ترازوها که به ترازوهای بارگذاری از بالا نیز شناخته میشوند نمیتوانند از اختلالات جریان‌های هوا جلوگیری کنند. ترازوهای کفه‌دار میتوانند از 0.001 گرم تا 200 گرم را اندازه بگیرند. در واقع، این ترازوها برای اندازه‌گیری در آزمایش‌هایی به کار میروند که خطای اندازه‌گیری تا 0.05 گرم اهمیت نداشته باشد.

از ترازو آزمایشگاهی دوکفه ای اغلب در آزمایشگاه های تشخیص طبی و مراکز و سازمان انتقال خون برای بالانس کردن باگت های سانتریفیوژ استفاده می شود. ترازو آزمایشگاهی دو کفه ای یک مدل از ترازوهای آزمایشگاهی می باشد که برای وزن کردن نمونه ها در آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. ترازو آزمایشگاهی دو کفه ای جزو دسته بندی ترازوهای مکانیکی می باشد.

ساختار ترازوهای آزمایشگاهی دو کفه ای 

ترازوهای آزمایشگاهی دو کفه ای از یک محور تقارن که به آن Balance Beam یا شاهین گفته می شود، و دو عدد کفی که در دو طرف این محور آویزان می باشد، تشکیل شده است.

کاکرد ترازوهای آزمایشگاهی دو کفه ای

از ترازوهای آزمایشگاهی دو کفه ای معمولا برای توزین های مقایسه ای استفاده می شود.

 

ترازو آزمایشگاهی دوکفه ای

برای اطلاع از قیمت ها و برند های موجود با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل فرمایید.

فهرست