ویژگی های کولیس

تماس با کارشناسان بخش فروش: 09106166803

ویژگی های کولیس

  • کولیس‌ها در اندازه‌های استاندارد 6، 12، و 24 اینچ (برابر 15، 25، 60 سانتی‌متر) طراحی میشوند که تقریباً به معنای فاصله یا میزانی است که کولیس میتواند در عمل اندازه بگیرد. انتخاب هر کدام از این اندازه‌ها بسته به کاربرد هر آزمایشگاه یا کارگاه و مقاصدشان است.
  • همه‌ی کولیس‌های دیجیتال یک صفحه‌نمایش واضح دارند که با استفاده از آن اطلاعات لازم از جمله میزان اندازه‌گیری‌شده را در اختیار کاربر میگذارند. در این صفحه‌نمایش‌ها امکان تغییر معیارها یا تبدیل سنجه‌های اندازه‌گیری یا واحدهای متریک وجود دارد.
  • کولیس‌های دیجیتال از باتری استفاده میکنند. برخی از نمونه‌ها باتری را در داخل بدنه و برخی در بیرون از آن تعبیه میکنند. اهمیت زیادی دارد که کولیس با باتری داخلی همراه باشد که استفاده از آن را راحت‌تر میسازد. کولیس‌ها اغلب از باتری‌های متداول ساعت‌ها استفاده میکنند. معمولاً نمیتوان باتری‌ها را از نو شارژ کرد، گرچه برخی شرکت‌ها این نوع را هم طراحی کرده‌اند. بااین‌حال باتری ساعت به خاطر قیمت ارزانش به‌راحتی میتواند تعویض شود.
  • بدنه‌ی کولیس‌ها اغلب از فولاد ضدخوردگی، فلزات مستحکم، و به‌نحوی صیقل‌خورده ساخته میشود تا در برابر آب، روغن، خاک، گردوغبار، مواد شیمیایی، و دیگر خطرات مثل ضربه‌ها و خوردگی‌ها مقاوم باشد چراکه کولیس‌ها اغلب در شرایط کارگاهی دشوار مورد استفاده قرار میگیرند.
  • همه‌ی کولیس‌ها از اغلب کالیبره میشوند و در زمان تحویل پس از بیرون‌آوردن از بسته‌بندی کالیبره هستند. بااین‌حال، در صورت مشاهده عدم‌دقت پس از استفاده‌های مداوم این امکان وجود دارد که آنها را کالیبره کرد.
  • اغلب کولیس‌ها تنظیمات دیجیتال خاص خودشان را هم دارند که مهم‌ترین آنها تنظیم صفر یا دکمه‌ی صفر است که با استفاده از آن میتوان اندازه‌گیری‌های مختلف را با هم قیاس کرد بدون اینکه نیاز به ثبت مجزای هر کدام از آنها باشد. بیشتر آنها دارای گزینه‌ی روشن و خاموش شدن خودکار هم هستند.
  • دقت اندازه‌گیری در کولیس‌های دیجیتال بسته به نوع طراحی میتواند متفاوت باشد. کولیس‌های متداول 6 اینچی (15 سانتی‌متری) دقت 0.001 اینچ (0.02 میلی‌متر) و قدرت تشخیص یا توان تفکیک 0005 (0.01 میلی‌متر) دارند. همین تکنولوژی برای کولیس‌های با ابعاد بزرگتر (8 و 12 اینچ) به کار میرود. دقت اندازه‌گیری‌های بلندتر از 0.001 اینچ (0.03 میلی‌متر) برای 100-200 میلی‌متر تا 0.0015 اینچ (0.04 میلی‌متر) برای 200-300 میلی‌متر متغیر است. بااین‌حال، علاوه بر مقادیر استاندارد یادشده، کولیس‌ها امروزه میتوانند تا یک‌هزارم اینچ یا میلی‌متر را اندازه بگیرند.

برای اطلاع از قیمت ها و برند های موجود با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل فرمایید.

فهرست