تقسیم بندی فنی اتوکلاوها

اتوکلاوها از نظر فنی به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

با توجه به مسائل محیطی و بهداشتی یادشده و با توجه به مبانی فنی و علمی آنها، میتوان اتوکلاوها را علاوه بر تقسیم‌بندی متعارف به شیوه‌ای دیگر نیز مشخص کرد. اتوکلاوها اصولاً از طریق دو روش عمل میکنند: یکی استریل‌کردن با استفاده از نیروی جاذبه یا استریل‌کردن با القای گرانشی است، و دیگری استریل‌کردن با استفاده از خلأ یا استریل‌کردن با القای خلأ. هر دو نوع اتوکلاو از طریق بخار پرحرارت استریل میکنند و از فشار به‌ صورت وسیله‌ای بهره میبرند که به بخار اجازه میدهد هوای محیطی را در محفظه جابجا کند تا به وسایل مد نظر برای استریل‌شدن نفوذ کند. بااین‌حال، وسایل مورد استفاده در این مکانیسم‌ها به نحو متفاوتی عمل میکنند و هر کدام سازگاری بیشتری با نوع خاصی از وسایل دارند.

برای اطلاع از قیمت ها و برند های موجود با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل فرمایید.

الف) اتوکلاو با القای گرانشی یا با استفاده از نیروی جاذبه با نام اتوکلاو جابجایی گرانشی هم شناخته میشود. این روش پایه‌ای‌ترین شکل اتوکلاو است و برای استریل‌کردن بیشتر ادوات رایج آزمایشگاهی مناسب است، از جمله ابزارآلات جراحی، وسایل متعارف آزمایشگاهی، ابزار فلزی، شیشه‌آلات، و پسماندهای خطرناک. اتوکلاو با استفاده از القای گرانشی عبارت است از پمپ‌کردن بخار درون محفظه‌ی اتوکلاو، که باعث میشود هوای محیطی‌ درونش جابجا شود و آن را به کانال‌های خروجی هدایت میکند. در نتیجه‌اش، بخار باقیمانده میتواند محتواهای داخل محفظه را استریل کند. مزیت این مکانیسم به خاطر سادگی طراحی و عدم‌وابستگی به مکانیسم‌های جانبی برای جابجایی هوای محیطی با بخار سبب شده است که این مدل از اتوکلاوها مطلوب‌تر باشند.

ب) اتوکلاو با استفاده از خلأ با نام اتوکلاو پیش‌خلأ هم شناخته میشود. این اتوکلاو بیشتر مناسب استفاده‌هایی است که در آنها هوا نمیتواند به‌آسانی از وسایل عملیات استریل‌کردن حذف شود، وسایلی متخلخل و بزرگ مثل قفس حیوانات و ملزومات مرتبط‌شان، کیت‌های جراحی، محلول‌ها، بالن‌های کشت بافت، پیپت‌‌ها و دیگر محصولات پلی‌اتیلنی مثل سرنگ‌ها، و موارد مشابه. کارکرد خلأ در این اتوکلاوها باعث میشود که فرایند استریل‌کردن محتوای داخل محفظه بسیار قدرتمند و عمیق باشد، به نحوی که هوای محیطی درونی‌اش را کاملاً خالی میکند و باعث میشود بخار پرحرارت به ادوات درون محفظه نفوذ کند و نواحی آکنده از هوای محیطی را استریل سازد. کارآمدی بیشتر این اتوکلاوها در مواردی است که کاربران آزمایشگاهی میخواهند ادواتی را استریل کنند که دسترسی به آنها در فضای درون محفظه دشوار است.

برای اطلاع از قیمت ها و برند های موجود با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل فرمایید.

تقسیم بندی فنی اتوکلاوها

برچسب: اتوکلاو، خرید اتوکلاو، اتوکلاو آزمایشگاهی، اتوکلاو بیمارستانی، اتوکلاو رومیزی، اتوکلاو Class N، اتوکلاو بارگذاری از جلو، فروش اتوکلاو، اتوکلاو بارگذاری از بالا، اتوکلاو هوابندی شده

فهرست