انواع سانتریفیوژ

تماس با کارشناسان بخش فروش: 09106166803

خرید سانتریفیوژ

سانتریفیوژها را میتوان بر اساس مسائل فنی و مسائل کاربردی به شیوه‌های متفاوتی تقسیم‌بندی کرد. اگر بخواهیم آنها را براساس مسائل فنی تقسیم کنیم، میتوان گفت که سانتریفیوژها بر مبنای سرعت گردش محورهایشان به سه دسته تقسیم میشوند:
الف) سرعت‌پایین
ب) سرعت‌بالا
پ) سرعت بسیار بالا
در مورد این تقسیم‌بندی مسئله صرفاً تفاوت در گردش روتور است. بسته به تفاوت در سرعت گردش محور مولد نیرو، میتوان سانتریفیوژهای مختلف را از هم تفکیک کرد و در نتیجه هر کدام بسته به نیازهای آزمایشگاهی مورد استفاده قرار میگیرد. از طرف دیگر، تقسیم‌بندی رایج جهت خرید سانتریفیوژها براساس کاربردهایشان برای آزمایشگاه‌ها و صنایع است که به این ترتیب انجام میشود:
الف) سانتریفیوژهای رومیزی
ب)
سانتریفیوژهای رومیزی یخچال‌دار
پ)
سانتریفیوژهای رومیزی درمانگاهی
ت)
میکروسانتریفیوژها
ث)
سانتریفیوژهای خلأ

برای اطلاع از قیمت ها و برند های موجود با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل فرمایید.

 خرید سانتریفیوژ رومیزی

رده‌ی بسیار گسترده‌ای از سانتریفیوژها سانتریفیوژهای رومیزی‌اند که به خاطر فضای کوچکی که بر روی سکوهای آزمایشگاهی اشغال میکنند شناخته میشوند. بسته به نیازهای هر آزمایش و پژوهش، جنبه‌های متفاوتی را میتوان مد نظر قرار داد. سرعت این سانتریفیوژها براساس RCF میتواند متغیر باشد. از لوله‌هایی با گنجایش 1 میلی‌لیتر تا چند لیتر را میتوان در آنها قرار داد. انواع متفاوت روتور همچون روتور با زوایه‌ی ثابت، روتور قوس‌دار نوسانی، و روتور جریان پیوسته را میتوان در آنها کار گذاشت. این سانتریفیوژها مواد معلق در محیطی مایع را براساس چگالی تفکیک یا اشباع میکنند. از سانتریفیوژهای ثابت رومیزی که با سرعت‌های متفاوتی هم عمل میکنند میتوان برای این مقاصد استفاده کرد: کاشت بافت، کار با پروتئین‌ها، پژوهش DNA/RNA، و برداشت سلولی. گرچه هدف از چرخش در همه‌ی سانتریفیوژها این است که بتوان به تفکیک مد نظر رسید، اما دور موتور در روتورها صرفاً نشانگر توان موتور است. بهترین شاخص توان تفکیک RCF یا نیروی مرکزگریز نسبی است. این سانتریفیوژها میتوانند با انواع متفاوتی از روتورها کار کنند و در نتیجه سرعت‌های متفاوتی از پایین تا بالا تا بسیار زیاد داشته باشند. مسائل دیگری که باید در مورد این سانتریفیوژها مد نظر داشت میزان سروصدا، دسترسی راحت به محفظه، ظرفیت‌های یخچال‌، و جنس روتور است که میتواند فلزی، پلاستیکی، یا کامپوزیت باشد.

 خرید سانتریفیوژ رومیزی یخچالدار

این سانتریفیوژها که بسیار فشرده یا جمع‌وجور هستند برای سانتریفیوژکردن نمونه‌های حساس به دما ایدئال محسوب میشوند، برای مثال در مورد سلول‌های زنده، حیوانات، یا پروتئین‌ها. استفاده از این سانتریفیوژها بیشتر به خاطر آن است که در برخی آزمایش‌ها ضرورت دارد که نمونه‌ها در یک گستره‌ی دمایی ثابت باقی بمانند و همزمان در سرعت لازم فعالیت داشته باشند، پس برای آزمایش‌های مرتبط با DNA، RNA، PCR، و پادتن‌ها بسیار مفیدند. روتورها و آداپتورها در این رده نیز میتوانند تعویض شوند و بسته به نیازها و آزمایش‌ها تغییر کنند. این سانتریفیوژها برای نمونه‌هایی از 1 میلی‌لیتر تا چند لیتر کاربرد دارند. سرعت‌شان نیز بسته به مدل‌ها میتواند تغییر کند. تفاوت جزئی این سانتریفیوژها با سانتریفیوژهای قبلی وجود یخچال در آنهاست. منظور از یخچال امکان فرایند خنک‌سازی است که باعث میشود بتوان از خرابی و نابودی نمونه‌ها بر اثر گرمای ناشی از عمل گردش محافظت به عمل آورد.

خرید سانتریفیوژ رومیزی درمانگاهی

سانتریفیوژهای درمانگاهی معمولاً به‌صورت سرعت‌پایین ساخته میشوند و ساختاری جمع‌وجور دارند که میتوانند در فضاهای شلوغ درمانگاه‌ها راحت مورد استفاده قرار بگیرند. از این سانتریفیوژها برای تفکیک اجزای سازنده‌ی خون استفاده میشود، برای مثال، سرم، پلاسما، پرده‌ی لیفی خون، گلبول‌های قرمز خون، و نیز برای دیگر مایعات  تنانه، همینطور برای تولید پلاکت‌های خونی قوی و ضعیف، برای تفکیک اوره. سرعت‌های این سانتریفیوژها نیز میتوانند بسته به نیازها و استفاده‌ها و نیز براساس کاربرد روتورهای مختلف فرق کنند. اغلب سانتریفیوژهای درمانگاهی میتوانند با تقریباً تمام لوله‌های رایج آزمایشگاهی کار کنند، هرچند در هر مورد بهتر است به امکان‌هایی که سازندگان هر سانتریفیوژ در آن تعبیه کرده‌اند دقت کرد. اگر آزمایشگاهی به تجهیزات درمانی تشخیص آزمایشگاهی (IVD) نیاز داشته باشد باید از این سانتریفیوژها استفاده کنید. آداپتورهای مختلفی در تناسب با لوله‌های استاندارد مختلف برای این سانتریفیوژها تدارک دیده میشوند. یونیت‌های در دسترس برای این سانتریفیوژها ویژگی‌های فرایند کاشت سلولی و آماده‌سازی نمونه‌های خون را نیز شامل میشوند. انواع مختلف این سانتریفیوژها باعث میشود که بتوان نیازهای پژوهشگران در آزمایشگاه‌های درمانگاه‌ها را برطرف کرد.

خرید میکروسانتریفیوژ

میکروسانتریفیوژها (یا میکروفیوژها) ابزار عمده‌ای در بسیاری از آزمایشگاه‌های پژوهشی مرتبط با کاربردهای زیست‌شناختی هستند که معمولاً با لوله‌های کوچک در اندازه‌ی 2، 1.5، 0.5 کار میکنند. میکروسانتریفیوژهای لازم برای روندهای متعارف آزمایشگاهی معمولاً سرعت ثابتی دارند. بااین‌حال، همچون همه‌ی سانتریفیوژها میتوان روتورها و آداپتورهای همخوان با نیازها و کاربردهای هر آزمایشگاه را تعویض کرد. به‌علاوه، میکروسانتریفیوژها در مواردی میتوانند یخچال‌دار باشند. این سانتریفیوژها را برای استفاده‌های مرتبط با DNA، پروتئین، خون، و دیگر نمونه‌ها به کار میبرند. این رده نیز اندازه‌های متفاوتی را بسته به کاربردهای متفاوت دارند که به نیاز آزمایشگرها بستگی دارد. برخی مدل‌ها یخچال‌دار هستند تا از یکپارچگی نمونه‌های حساس به دما محافظت کنند. میکروسانتریفیوژها کنترل‌های قابل‌برنامه‌ریزی دارند، ظرفیت و اندازه‌ی روتور، همینطور سرعت روتور، و عملکرد سریع در آنها بسیار مهم‌اند.

خرید سانتریفیوژ خلاء

این سانتریفیوژها میتوانند از خلأ، نیروی مرکزگریز، دما، یا گاز برای حذف حلال مایع به جهت اشباع یا تجزیه‌ی نمونه‌ها استفاده کنند. این سانتریفیوژها گاهی از ترکیب این امکان‌ها برای رسیدن به اهداف مزبور استفاده میکنند. بسته به انواع کاربردهای پژوهشی و آزمایشی در هر فضای آزمایشگاهی، از این سانتریفیوژ میتوان برای خالص‌سازی یا آماده‌سازی نمونه‌هایی مثل نوکلئیک‌اسیدها، پروتئین‌ها، پپتیدها، و دیگر ترکیبات استفاده کرد. سانتریفیوژهای خلأ برای تبخیر حلال‌ها بسیار کارآمدند چراکه از سیستم‌های گرمایی توکار استفاده میکنند. همچنین این سانتریفیوژها را به اشباع‌گر هم میشناسند چراکه ماده‌ی حل‌شده در یک نمونه‌ی مایع را در وضعیتی خشک یا یک وضعیت گلوله‌ای مرطوب اشباع میکنند. از آنها میتوان در پروتئین‌شناسی، ژن‌شناسی، زیست‌شناسی سلولی، زیست‌شناسی مولکولی، و داروشناسی استفاده کرد. در این عرصه‌های علمی، سانتریفیوژهای خلأ از خلأ، نیروی مرکزگزیر، یا گاهی از فشار گرما یا گاز برای تبخیر مایع و اشباع DNA، RNA، نوکلئوتیدها، و دیگر پروتئین‌ها استفاده میکنند. اشباع‌گرهای سانتریفیوژ خلأ بسته به سرعت کارکرد، زمان‌بندی اجرای عملیات، میزان سروصدا، ظرفیت‌ها، و غیره میتوانند با هم فرق داشته باشند.

برای اطلاع از قیمت ها و برند های موجود با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل فرمایید.

برچسب: سانتریفیوژ، سانتریفیوژ آزمایشگاهی، سانتریفیوژ سیتولوژی (سلول شناسی)، سانتریفیوژی هماتوکریتمیکروسانتریفیوژ، اولترا سانتریفیوژ، سانتریفیوژهای یخچال‌دار، سانتریفیوژهای جدا کننده اجزای خونی، (بالینی)سانتریفیوژهای خلاء، سانتریفیوژهای افتراقی، سانتریفیوژهای گازیسانتریفیوژهای شستشو دهنده سلول

فهرست