انواع شوف بالن

تماس با کارشناسان بخش فروش: 09106166803

انواع شوف بالن یا هیتینگ منتل آزمایشگاهی (Heating Mantle)

  • شوف بالن با کنترل از راه دور
  • شوف بالن با کنترل توکار
  • شوف بالن دارای همزن

شوف بالن با کنترل از راه دور

در این شوف بالن ها باید با استفاده از یک کنترلر از راه دور از آنها استفاده کرد، یا به عبارت دیگر آنها کنترل خودکار بر روی تنظیمات خود دستگاه ندارند و حتی میتوانند منتل های بدون کنترل نامیده شوند. ارزش این مدل در آن است که برای کار با آن در شرایط خطرناک بسیار مناسب است، برای مثال، وقتی آزمایش تحت شرایط خاصی مثل فضای آکنده از بخارات مسموم انجام می شود به راحتی میتوان با یک کنترلر از راه دور با این وسیله کار کرد. شوف بالن الکتریکی با کنترل از راه دور به طور خاص در آن آزمایشگاه هایی به کار میرود که آزمایش های شیمیایی در آنها براساس اصول، فنون و روش های کلاسیک انجام میشوند. در آزمایش ها مایعات را میتوان در بالن ها یا بطری های مدور درون شوف بالن حرارت داد. بدنه ی فلزی این مدل طوری طراحی شده است که حین عملکرد وقتی از بیرون با دست لمس میشود همواره خنک میماند. این شوف بالن های حرارتی از فولاد ضدخوردگی ساخته میشوند و برای ایمنی بیشتر دارای فیوز مضاعف هستند.

برای اطلاع از قیمت ها و برند های موجود با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل فرمایید.

شوف بالن با کنترل تو کار

این هیتینگ منتل ها نتیجه ی سال ها پژوهش و ترقی در عرصه ی تجهیزات الکتریکی به حساب می آیند. از این وسیله در بسیاری از صنایع و برای انواع واقسام مقاصد آزمایشگاهی به کار گرفته میشود. امروزه شوف بالن کنترلی یکی از ایمن ترین و مطمئن ترین وسایل در فضای تجهیزات آزمایشگاهی است. این شوف بالن ها برخلاف شوف بالن های با کنترل از را دور دارای امکان تنظیمات از روی خود وسیله هستند و دیگر نیازی به کنترلر از راه دور ندارند. به این خاطر به این مدل شوف بالن با کنترل توکار میگویند که تنظیمات آن بر روی خود دستگاه است که به صورت دستی میتوان حرارت در آنها را کنترل و تنظیم کرد و چنانکه اشاره شد دیگر برای مقاصد از راه دور مناسب نیستند. با این حال دیگر از آنها نمیتوان در شرایط خطرناک استفاده کرد و تنها برای استفاده رومیزی و کاربردهای متداول گرمایشی هستند. این مدل نیز پذیرای حجم های مختلف است: در نمونه های کوچکتر میتواند باطری ها، بالن ها، و ادواتی از 50 تا 250 میلی لیتر و در نمونه های متوسط از 500 تا 1000 میلی لیتر و در نمونه های بزرگتر ادوات و ظروفی بین 2000 تا 5000 میلی لیتر را پوشش بدهد.

شوف بالن دارای همزن

هیتینگ منتل های دارای همزن همه ی خصایص اساسی دو شوف بالن دیگر را دارند اما علاوه بر آنها دارای عملکرد همزن مغناطیسی نیزهستند. مداربندی الکتریکی همزن در آنها، به خاطر رعایت مسائل ایمنی و راحتی کار با آنها، در پایه ی این وسیله یا در قسمت پایینی آن تعبیه شده است که در نتیجه باعث میشود بتواند حجم های متفاوتی از مایعات با ویسکوزیته های متفاوت را با استفاده از همزن مغناطیسی به گردش درآورد تا در نتیجه برای مقاصد مختلف شامل مخلوط کردن، هم زدن، و غیره مورد استفاده قراربگیرند. عملکرد هم زدن در آنها با استفاده از یک میله ی همزن مغناطیسی متناسب با محفظه ی شوف بالن انجام میشود. با استفاده از تنظیمات موجود روی بدنه ی دستگاه میتوان سرعت مورد نیاز برای هم زدن را کنترل کرد و روی درجه ی مد نظر قرار داد. شوف بالن این امکان را هم برای کاربرانش فراهم می آورد که بتوانند نوع و سبک هم زدن را نیز بسته به آزمایش و مایع مورد نظرشان انتخاب کنند که دوباره به میزان ویسکوزیته ی مایع بستگی دارد. سرعت هم زدن میتواند در دو جهت انجام بگیرد و به راحتی قابل تنظیم است.

برای اطلاع از قیمت ها و برند های موجود با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل فرمایید.

برچسب: شوف بالن، منتل، هیتینگ منتل، 

 

فهرست