هات پلیت

تماس با کارشناسان بخش فروش: 09106166803

هات پلیت

هات پلیت مرکب از هات به معنای داغ و گرم و حرارت، و پلیت به معنای بشقاب و صفحه است. پس هات پلیت یک اجاق بشقابی یا در اصل یک صفحه‌ی حرارتی است. هات پلیت در کاربرد متعارف آزمایشگاهی به معنای یک گرم‌کننده و همزن توأمان است. با هات پلیت میتوان محلول‌های درون ظروف را گرم کرد و از طریق همزن مغناطیسی آنها را مخلوط کرد. در نتیجه، امروزه هات پلیت را ترکیبی از هیتر و استیرر در نظر میگیرند. هات پلیت‌ های قدیمی صرفاً عمل گرم‌کردن را انجام میدادند. امروزه اما ترکیبی از هیتر و استیرر باعث شده است که بتوان توأمان هم محلول‌ها را گرم کرد و هم آنها را هم زد یا مخلوط کرد. صفحه‌ی حرارتی از زمان‌های بسیار دور مورد استفاده بوده‌اند و حتی در کیمیاگری دوران گذشته نیز شاهد استفاده از وسایلی هستیم که مشابه هات‌پلیت‌ های امروزی‌اند. در نتیجه، هات‌پلیت یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین وسایل آزمایشی بشر بوده است.

انواع هات‌پلیت 

در انتخاب یک هات پلیت مناسب باید به نیازهای آزمایشگاهی، به دقت کارکردی دستگاه، به ثبات بدنه‌اش، به امکان کنترل سرعت همزمان و دما، به گستره‌ی دمایی مورد نظر و یکنواختی توزیع دما در سطح، به اندازه‌ی دستگاه‌ها و وسیله‌ها و ظروف، و همینطور به موتور و سرعت همزن برای رسیدن به ویسکوزیته مناسب برای محلول‌ها، و در نهایت به مسائل محیطی در آزمایشگاه و خطرات ناشی از کار با هات‌پلیت‌ ها دقت کرد.با توجه به ساختار هات‌پلیت‌ میتوان آنها را به‌طور متعارف، بنا بر استفاده‌های امروزی در آزمایشگاه‌ها، از نظر ویژگی‌ها، کاربردها، و کارکردها تقسیم‌بندی کرد.

کاربرد هات‌پلیت

 

شرایط نگهداری هات‌پلیت

به محض اینکه هات‌پلیت خود را انتخاب کردید، دوست دارید برای مدت مناسبی از آن استفاده کنید. اهمیت زیادی دارد که از هات‌پلیت خود خوب نگهداری کنید تا طی سال‌های آتی مؤثر عمل کند. مهم است که هات‌پلیت خود را از کجا و تحت چه شرایطی تهیه میکنید. پس در انتخاب خودتان باید دقت کنید. در مورد خرید درست و مناسب ابتدا باید به نیازهای خودتان و همراه با آن به هزینه‌هایتان فکر کنید. اما برای این کار هم پیشاپیش نیاز دارید که دانش لازم را برای خرید داشته باشید. باید بدانید که هات‌پلیت چه میکند، چطور عمل میکند، چه خصایصی دارد، چه نمونه‌هایی از این دستگاه‌ها وجود دارند.یک خریدار خوب یک خریدار مطلع است. پس قبل از اینکه به نیازها و سرمایه‌تان فکر کنید، با افرادی تماس بگیرید که اطلاعات لازم را در اختیار شما میگذارند.

شرکت استادارد آزما با کادری مجرب و با تجربه و با داشتن سابقه بیش از یک دهه در زمینه واردات و فروش تجهیزات آزمایشگاهی و اندازگیری راهنمایی مطمئن برای خرید حرفه ای شما خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت ها و برند های موجود با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل فرمایید.

از جمله کاربرد های هات پلیت در صنایع، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فهرست