شوف بالن

تماس با کارشناسان بخش فروش: 09106166803

شوف بالن (Heating Mantle) چیست؟

منتل وسیله ای است که در آزمایشگاه ها به شوف بالن شناخته میشود. این وسیله برای حرارت دادن به ظرف ها و ادوات مختلف همچون بالن ها، بطری ها، و سایر محفظه ها به کار میرود. منتل میتواند به عنوان جایگزینی برای حمام آب نیز استفاده شود چراکه همان خصایص کاربردی را دارد. معمولا این دستگاه از یک بخش خارجی از جنس ورق استیل یا استنلس استیل با پوشش رنگ کوره ای یا الکترواستاتیک ساخته می شود که در داخل آن جهت جلوگیری از انتقال دما به بدنه از انواع عایق حرارتی استفاده شده و سیستم کنترل ترموستاتیک و برد کنترل دما با خطوط الکتریکی به المنت‌های مخصوصی که در داخل الیاف نسوز قرار دهی شده‌اند و به شکلی خاصی جهت قرار گرفتن بالن بافته شده‌اند متصل شده , سپس سنسورهای سنجش دما حرارت محفظه را به کنترلر دما و در نهایت دما را جهت نمایش و تنظیم به صفحه دیجیتال ارسال می‌کند در بسیاری از منتل ها از کنترل پیچی منوال جهت تنظیمات دما استفاده می شود. در بعضی از منتل ها بجای بافته نسوز از فلزات مقاوم به حرارت در داخل محفظه استفاده شده است و برخی دیگر دارای سیستم چرخش مغناطیسی در داخل شوف بالنمی‌باشند که به منتل استیرردار معروف است دراین نوع از منتل از یک الکتروموتور ویک آهنربای مخصوص درقسمت بالای آن ویک برد الکتریکی کنترل دور در داخل دستگاه استفاده شده است که قابلیت چرخاندن یک مگنت مخصوص را در دستگاه دارد. جهت دیرتر خراب شدن دستگاه بهتر است از استفاده از دستگاه بدون نمونه جلوگیری شود. از ریختن نمونه برروی بافت حرارتی داخل دستگاه پرهیز شود استفاده از دمای نهایی 450 درجه سانتی گراد در شوف بالن نیز منجر به زودتر خراب شدن دستگاه خواهد شد.

عملکرد منتل ها چگونه است؟

برخلاف سایر وسایل حرارتی مثل هات پلیت یا چراغ بونزن، ادوات از جمله شیشه آلات را میتوان در تماس مستقیم با شوف بالن قرار داد بدون اینکه خطر شکستن شیشه ها در کار باشد. علتش این است که المنت حرارتی منتل در برابر ادوات عایقبندی شده است طوری که نمیگذارد حرارت اضافی به ادوات انتقال یابد و باعث آسیب به آنها شود. شوف بالن میتواند در شکل های مختلفی تولید شود. در یک شوف بالن متعارف جریان مورد نیاز برای وسیله و از اینرو حرارت حاصله با استفاده از یک رئوستا تنظیم میشود. این نوع شوف بالن حرارتی برای حفظ حرارت مورد نیاز در یک قیف استخراج یا قیف جداکننده بسیار مفید است، خصوصاً پس از آنکه محتواهای یک واکنش از منبع حرارتی اولیه جدا شده اند. این دستگاه ها میتوانند مکانیسم های متنوعی داشته باشند. یکی دیگر از انواع طراحی این وسیله به نحوی است که آن را شبیه یک قوطی رنگ میکند که به صورت قفس های درون محفظه ای سیلندری تعبیه میگردد. خود این قفسه اغلب از پلاستیک مقاوم یا از فلزاتی همچون آلومینیوم تهیه میشود.

خرید انواع شوف بالن یا منتل

منتل ها اساساً به سه نوع تقسیم میشوند. امروزه به منتل ها به خاطر عملکرد حرارتی ناشی از جر یان الکتریسیته الکترومنتل نیز میگویند که در واقع همان منتل های الکتریکی یا شوف بالن الکتریکی میباشد. بر اساس کاربردها و عملکردهای هر دستگاه میتوان آنها را به این صورت دسته بندی کرد:

  • شوف بالن با کنترل از راه دور
  • شوف بالن با کنترل توکار
  • شوف بالن دارای همزن

ساختار و مکانیسم عملکرد منتل (هیتینگ منتل)Heating Mantle 

برای اطلاع از قیمت ها و برند های موجود با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل فرمایید.

از جمله کاربرد های منتل در صنایع، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

فهرست