کوره

تماس با کارشناسان بخش فروش: 09106166803

کوره

کوره وسیله‌ای آزمایشگاهی است که بخش الزامی از هر آزمایشگاه محسوب میشود و کارکردهای بسیار مهمی دارد. از کوره‌ها برای مقاصد مختلف در صنایع گوناگون استفاده میشود و چنانکه از نامش برمیآید وسیله‌ای است که با استفاده از آن هر فرایند آزمایشی که نیازمند حرارت‌های بالا باشد انجام میگیرد.

کاربرد کوره

کوره یکی از قدیمی‌ترین وسایلی بوده است که انسان‌ها برای انجام فرایندهای گوناگون از آن بهره گرفته‌اند. انسان‌ها از اعصار دور از این وسیله یا ابزار مشابه‌اش همچون آون استفاده کرده‌اند. برا مثال کیمیاگرها، گدازگرها، و فلزسازها تا پزشک‌ها و شیمیدان‌ها همواره توجه خاصی به این وسیله داشته‌اند. کو‌ره طی تکامل بشر ارتقا یافته و از نظر کارکرد و شکل و مکانیسم متحول شده است طوری که امروزه برای مقاصد مختلف آزمایشگاهی در حوزه‌های مختلف استفاده میشود. آزمایشگاه‌ها در زمانه‌ی کنونی از کو‌ره برای مقاصد متعدد صنعتی، پژوهشی، و رشدوتوسعه استفاده میکنند که در همه‌ی آنها مسئله همواره ایجاد حرارت بالا برای پیشبرد فرایندهایی خاص است که میتوان به این موارد اشاره کرد: استریل‌کردن، ذوب‌کردن، خشک‌کردن، انجام واکنش‌های شیمیایی، پودر و خاکستر کردن مواد، جوش‌دادن، تجزیه‌ی مواد در اثر ایجاد تغییرات شیمیایی یا فیزیکی به خاطر حرارت، سخت‌سازی و آبکاری، تست کیفی مواد، ایجاد کشش‌پذیری و خمش‌پذیری، کالیبراسیون انواع دماسنج‌ها، گداختن، تبخیر و حذف رطوبت، فرآوری رنگ، انجام آزمایش بر روی فلزات گران‌قیمت، ساخت پلیمرها، استفاده در اتاق‌های تمیز، آزمایش ذغال، آنالیز سیمان و بتن، استفاده در دندان‌پزشکی، تست کربن 14 و تریتیم در باستان‌شناسی، قالب‌ریزی و قالب‌سازی، بلورسازی. در نتیجه‌ی این کاربردها، ک‌وره امروزه در آزمایشگاه‌های صنایع و حوزه‌ها و علوم گوناگون همچون شیمی، پزشکی، متالورژی، نانوتکنولوژی، زیست‌شناسی، کالبدشناسی، بوم‌شناسی، علوم فیزیکی، الکترونیک، داروسازی و داروشناسی، هوافضا، سرامیک‌سازی، و سایر فرایندهای مادی و عملیاتی به کار گرفته میشود.

عملکرد کوره

انواع کوره

کوره‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به حداکثر درجه‌ی حرارت و جنس کاربردشان شناخته میشوند. در اینجا متداول‌ترین کوره‌های مورد استفاده در آزمایشگاه‌ها و صنایع معرفی شده‌اند. همه‌ی کوره‌ها خصایص اشاره‌شده در بخش قبل را از نظر عملکرد دارند و به امکانات کاملاً پیشرفته برای تنظیم حرارت، محافظت از وسیله و کاربر، انجام آزمایش، کالیبراسیون، هشدارها، ترموستات‌ها، میکروپروسسورها، و قابلیت برنامه‌ریزی مجهز میباشند.

شرایط نگهداری

به محض اینکه کور‌‌ه خود را انتخاب کردید و آن را نصب کردید، دوست دارید برای سال‌ها از آن استفاده کنید. اهمیت زیادی دارد که از کوره خود خوب نگهداری کنید تا طی سال‌های آتی مؤثر عمل کند. مهم است که کو‌ره خود را از کجا و تحت چه شرایطی تهیه میکنید. پس در انتخاب خودتان باید دقت کنید. در مورد خرید درست و مناسب ابتدا باید به نیازهای خودتان و همراه با آن به هزینه‌هایتان فکر کنید. اما برای این کار هم پیشاپیش نیاز دارید که دانش لازم را برای خرید داشته باشید. باید بدانید که کوره چه میکند، چطور عمل میکند، چه خصایصی دارد، چه نمونه‌هایی از این دستگاه‌ها وجود دارند.

شرکت استادارد آزما با کادری مجرب و با تجربه و با داشتن سابقه بیش از یک دهه در زمینه واردات و فروش تجهیزات آزمایشگاهی و اندازگیری راهنمایی مطمئن برای خرید حرفه ای شما خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت ها و برند های موجود با کارشناسان فروش مجموعه  تماس حاصل فرمایید.

از جمله کاربرد های کو‌ره در صنایع، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

 

فهرست